Alla inlägg under februari 2016

Av Annica - 29 februari 2016 12:57

Jag mår så dåligt just nu , magkatarr , deppig och gråter för minsta lilla , sover dåligt och så all denna värk . Önskar jag hade en knapp för känslor och värk , på och av .

Det är 8 månader sen jag skrevs över från Arbetsförmedlingen till Försäkringskassan efter avslutat 9 månaders förstärkt arbetsprövning .
På möte med handläggaren på Af och handläggaren på Fk så kom dom överräns att jag skulle skrivas över till Fk för att jag har inte klarat av arbetsprövningen , jag är inte arbetsför och Af kan inte varken med hjälpmedel eller ekonomiska insatser hjälpa mig att komma ut på arbetsmarknaden .

Jag har varit sjukskriven sen dess men nu kom Fk på att utförsäkra mig i januari.
Troligtvis har det och göra med dom nya reglerna från 1 januari.
Jag tror ( och har hört ) att Fk försöker utförsäkra ett visst antal långtidssjukskrivna innan den nya ändringen görs .

Min handläggare skrev i brevet i januari att anledningen till att sjukpenningen upphör från 11 januari är att för att få sjukpenning måste arbetsförmågan vara nedsatt med minst 1/4 . Och att det medicinska underlaget inte styrker det.

Min läkare har skrivit både läkarintyg där det står att min arbetsförmåga är helt nedsatt och läkarutlåtande utförligt skrivet där han förklarar medicinskt det arbetsprövningen har visat.

Men ändå godtar troligtvis inte handläggaren på Fk detta.
För han har redan bestämt att utförsäkra mig.
Men ändå satt han med på mötet på Af när handläggaren där sa att jag inte kommit upp i 10 timmar per vecka , vad som krävdes för att vara arbetsför .
Jag kom upp i 6 timmar , men då va jag bara på plats och kunde inte vara aktiv i aktivitet.

Jag har försökt och ringa flera gånger dagligen förra veckan till min handläggare på Fk men han varken svarar i telefonen eller ringer upp trots lämnade meddelanden.
För han har redan bestämt sig .

Men jag ska kämpa och får jag avslag så kommer jag överklaga . Jag kommer va jobbig , jag lovar.

Så här skriver Fk själv på sin sida om nya reglerna .

http://www.forsakringskassan.se/press/kommentarer_press/bortre_tidsgransen_i_sjukforsakringen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards